Spis Treści

1. Ku uczczeniu wieloletniej pracy prof. Aleksandra Rylkego
2. Pierwsze osiągnięcia twórcze w zakresie rozwoju nowych myśli technicznych w polskim budownictwie okrętowym,
3. Miara płynności krzywej i jej ekstremale,
4. Zastosowanie dynamometru oporowego typu grawitacyjnego do badań modelowego napędu,
5. Obliczenie prędkości doków podczas wodowania,
6. Analiza zazębiania łańcucha kotwicznego z kołem łańcuchowym,
7. Określenie parametrów wywoływacza fal typu nurnikowego za pomocą badań modelowych,
8. Propozycje metody ustalenia międzynarodowych kryteriów stateczności,
9. Możliwości przedstawienia oporu okrętu w postaci funkcyjnej zależności od parametrów kształtu kadłuba na przykładzie małych statkówrybackich,
10. Właściwości manewrowe statków ze sterami systemu wielopłetwowego,
11. O właściwy dobór prędkości obrotowej turbiny okrętowej,
12. Wybrane zagadnienia projektowania współczesnych oceanicznych statków badawczych,
13. Rozwój architektury okrętów w Polsce,
14. Wpływ wiatru na sterowanie zestawem pchanym o dużych nadbudowych,
15. Dynamiczne funkcjonały sił zewnętrznych i wewnętrznych rusztu dennego na fali regularnej,
16. O równowadze obojętnej statku,
17. Obliczenia charakterystyk hydrodynamicznych śrub okrętowych o łopatach nastawnych,
18. Wpływ skali na opór szybkich jednostek ślizgowych,
19. Wyniki badań modelowych wpływu zmian wartości najważniejszych parametrów stanu wyjściowego na przebieg II, III, i IV okresu wodowania bocznego statku towarowego,