Spis Treści
|
---|
1. Ku uczczeniu wieloletniej pracy prof. Aleksandra Rylkego |
2. Pierwsze osiągnięcia twórcze w zakresie rozwoju nowych myśli technicznych w polskim budownictwie okrętowym, |
3. Miara płynności krzywej i jej ekstremale, |
4. Zastosowanie dynamometru oporowego typu grawitacyjnego do badań modelowego napędu, |
5. Obliczenie prędkości doków podczas wodowania, |
6. Analiza zazębiania łańcucha kotwicznego z kołem łańcuchowym, |
7. Określenie parametrów wywoływacza fal typu nurnikowego za pomocą badań modelowych, |
8. Propozycje metody ustalenia międzynarodowych kryteriów stateczności, |
9. Możliwości przedstawienia oporu okrętu w postaci funkcyjnej zależności od parametrów kształtu kadłuba na przykładzie małych statkówrybackich, |
10. Właściwości manewrowe statków ze sterami systemu wielopłetwowego, |
11. O właściwy dobór prędkości obrotowej turbiny okrętowej, |
12. Wybrane zagadnienia projektowania współczesnych oceanicznych statków badawczych, |
13. Rozwój architektury okrętów w Polsce, |
14. Wpływ wiatru na sterowanie zestawem pchanym o dużych nadbudowych, |
15. Dynamiczne funkcjonały sił zewnętrznych i wewnętrznych rusztu dennego na fali regularnej, |
16. O równowadze obojętnej statku, |
17. Obliczenia charakterystyk hydrodynamicznych śrub okrętowych o łopatach nastawnych, |
18. Wpływ skali na opór szybkich jednostek ślizgowych, |
19. Wyniki badań modelowych wpływu zmian wartości najważniejszych parametrów stanu wyjściowego na przebieg II, III, i IV okresu wodowania bocznego statku towarowego, |