Spis Treści

Wstęp
I. Podstawowe pojęcia
1. Twórczość
2. Innowacje
3. Nowatorstwo
4. Postęp pedagogiczny
II. Czynniki wewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli
1. Przegląd czynników wewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną
2. Weryfikacja empiryczna niektórych czynników wewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną nauczycieli i dyrektorów szkół
III. Czynniki zewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli
1. Przegląd czynników zewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną
2. Czynniki zewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli i dyrektorów szkół
IV. Działalność innowacyjna nauczycieli i ich przełożonych
1. Obszar, formy i wytwory działalności innowacyjnej
2. Sfery działalności innowacyjnej nauczycieli i ich przełożonych
3. Aktywność publicystyczna innowatorów
V. Wojewódzkie struktury i formy organizacyjne w zakresie rozwijania działalności innowacyjnej nauczycieli
1. Struktury i formy organizacyjne sprzyjające działalności innowacyjnej nauczycieli w województwach: kieleckim, radomskim i tarnobrzeskim
2. Ocena działalności organizacyjnej ruchu innowacyjnego
VI. Założone i realizowane funkcje oświatowej kadry kierowniczej
1. Pojęcie i podział funkcji kierowniczych
2. Realizowane funkcje i budżet czasu oświatowej kadry kierowniczej
3. Wnioski dotyczące realizowanych funkcji oświatowej kadry kierowniczej
VII. Optymalizowanie roli i funkcji organizatorów zespołów nauczycielskich w rozwijaniu działalności innowacyjnej
1. Rola i funkcje organizatorów zespołów nauczycielskich w opinii innowatorów
2. Sylwetki organizatorów zespołów nauczycielskich (innowatorów)
3. Charakterystyka kierowników - innowatorów
VIII. Synteza materiału badawczego
1. System motywujący nauczycieli do działalności innowacyjnej
2. Wnioski
Bibliografia