Spis Treści |
---|
Wstęp „Albergologia”, czyli wiedza o hotelarstwie Etyka w hotelarstwie Krótka historia hotelarstwa. Rys historyczny kształtowania się usług i pojęć hotelarskich Baza noclegowa w Polsce i jej rozwój na tle turystyki Krótki poradnik dla starających się o dofinansowanie działań w turystyce Użyteczne adresy Rady dotyczące sprzedaży usług hotelarskich Kilka słów o usłudze hotelarskiej Jakość – analiza i kryteria – trochę teorii Sposób obiektywizacji oceny jakości usługi hotelarskiej Terminologia ISO 8402 Jak rodziła się kategoryzacja i standaryzacja w polskim hotelarstwie Funkcjonowanie i procedury służb hotelowych Funkcjonowanie oraz procedury recepcji hotelowej Funkcjonowanie oraz procedury organizacji pracy hotelowej służby pięter Bardzo ważna osoba w hotelu – VIP Śniadania hotelowe Wybrane terminy i definicje stosowane w hotelarstwie Zalecana literatura Załączniki Praktyczny Kodeks Postępowania Zasady arbitrażu IHA/UFTAA Konwencja o odpowiedzialności osób utrzymujących hotele za rzeczy wniesione przez gości hotelowych Regulamin hotelowy Dyrektywa Rady o podróżach, wycieczkach turystycznych i wakacjach sprzedawanych w formie pakietu usług Zalecenie Rady dotyczące bezpieczeństwa pożarowego w istniejących hotelach Ustawa z 5 marca 2004 r. o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz o zmianie ustawy – Kodeks wykroczeń JAK BYĆ HOTELARZEM? Decyzja komisji w sprawie procedur wprowadzania w życie dyrektywy Rady 95/57/WE – w sprawie zbierania informacji statystycznych w dziedzinie turystyki Wyciąg z ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. Ustawa z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Narodowy program przygotowania do członkostwa w Unii Europejskiej Statut Polskiej Izby Hotelarstwa Statut Polskiego Zrzeszenia Hoteli Zakończenie Schlussbemerkungen Conclusion |