Spis Treści

Wstęp
„Albergologia”, czyli wiedza o hotelarstwie
Etyka w hotelarstwie
Krótka historia hotelarstwa. Rys historyczny kształtowania się usług i pojęć hotelarskich
Baza noclegowa w Polsce i jej rozwój na tle turystyki
Krótki poradnik dla starających się o dofinansowanie działań w turystyce
Użyteczne adresy
Rady dotyczące sprzedaży usług hotelarskich
Kilka słów o usłudze hotelarskiej
Jakość – analiza i kryteria – trochę teorii
Sposób obiektywizacji oceny jakości usługi hotelarskiej
Terminologia ISO 8402
Jak rodziła się kategoryzacja i standaryzacja w polskim hotelarstwie
Funkcjonowanie i procedury służb hotelowych
Funkcjonowanie oraz procedury recepcji hotelowej
Funkcjonowanie oraz procedury organizacji pracy hotelowej służby pięter
Bardzo ważna osoba w hotelu – VIP
Śniadania hotelowe
Wybrane terminy i definicje stosowane w hotelarstwie
Zalecana literatura
Załączniki
Praktyczny Kodeks Postępowania
Zasady arbitrażu IHA/UFTAA
Konwencja o odpowiedzialności osób utrzymujących hotele za rzeczy wniesione przez gości hotelowych
Regulamin hotelowy
Dyrektywa Rady o podróżach, wycieczkach turystycznych i wakacjach sprzedawanych w formie pakietu usług
Zalecenie Rady dotyczące bezpieczeństwa pożarowego w istniejących hotelach
Ustawa z 5 marca 2004 r. o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz o zmianie ustawy – Kodeks wykroczeń
JAK BYĆ HOTELARZEM? Decyzja komisji w sprawie procedur wprowadzania w życie dyrektywy Rady 95/57/WE – w sprawie zbierania informacji statystycznych w dziedzinie turystyki Wyciąg z ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r.
Ustawa z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
Narodowy program przygotowania do członkostwa w Unii Europejskiej
Statut Polskiej Izby Hotelarstwa
Statut Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Zakończenie
Schlussbemerkungen
Conclusion